کد خبر: 1230589
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰
برای گرامیداشت هفته بسیج عشایر، ۲۵۲برنامه در شهرستان‌ها اجرا می‌شود. بر این اساس در روز اول هفته که «عشایر، ایثار و شهادت» نام دارد، ۲۷یادواره شهدای عشایر در شهر‌ها و ۱۳یادواره محله محور در روستا‌ها برگزار می‌شود. همچنین دیداری با خانواده شهدا و جانبازان برگزار خواهد شد. 

جوان آنلاین: در راستای گرامیداشت هفته بسیج عشایر ۲۵۲ ویژه برنامه در استان خوزستان اجرا می‌شود. 
مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه حضرت، ولی عصر (عج) خوزستان با اشاره به آغاز هفته بسیج عشایر، گفت: دلیل نامگذاری این هفته به مناسبت اولین دیدار امام خمینی (ره) در سال۵۸ با عشایر بود. عشایری که به گفته امام (ره) ذخیره انقلاب هستند. 
سیدمعاد موسوی افزود: عشایر در همه عرصه‌ها به داد انقلاب رسیدند و همه دیدیم در هشت‌سال دفاع‌مقدس بیش از نیمی از شهدا از عشایر بودند. مرزدارانی که در برابر دشمن ایستادگی و تلاش کردند و قدمی از خاک ایران اسلامی به بعثی‌ها داده نشد. پس از آن نیز عشایر، در سازندگی به ویژه در استان خوزستان سهم بسزایی داشتند و تولیدات عشایر امروز سردمدار و بسیار متنوع است. 
وی با اشاره به اجرای برنامه‌های هفته بسیج عشایر اعلام کرد: برای گرامیداشت هفته بسیج عشایر، ۲۵۲برنامه در شهرستان‌ها اجرا می‌شود. بر این اساس در روز اول هفته که «عشایر، ایثار و شهادت» نام دارد، ۲۷یادواره شهدای عشایر در شهر‌ها و ۱۳یادواره محله محور در روستا‌ها برگزار می‌شود. همچنین دیداری با خانواده شهدا و جانبازان برگزار خواهد شد. 
این مسئول افزود: در روز دوم هفته با نام «عشایر و جهاد‌تبیین»، نشست‌ها و پویش رسانه‌ای در قالب دو مسابقه با عنوان من عشایر انقلابی هستم برگزار می‌شود. همچنین همایش جهاد تبیین در خصوص شعار سال برگزار می‌شود. 
موسوی با اشاره به اهمیت تأمین امنیت ایل‌راه‌ها، اعلام کرد: روز سوم، تحت‌عنوان «عشایر، امنیت پایدار» نامگذاری شده است و با توجه به اینکه خوزستان محل عبور بسیاری از عشایر بختیاری و بهمئی در مناطق زاگرس‌نشین بوده و ممکن است عشایر در بحث امنیت راه‌ها مشکل پیدا کنند، در این روز به امنیت پایدار عشایر کمک می‌شود. تأمین امنیت ایل‌راه‌ها با توجه به کوچ عشایر، اهمیت دارد و تأمین امنیت عشایر از طریق تأمین سلاح مجاز نیز در دستور کار است. 
وی افزود: روز چهارم تحت عنوان «عشایر، خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی» نامگذاری شده است که در این زمینه ۹۰۰بسته حمایتی توزیع و معاینات و ویزیت رایگان در قالب طرح شفا انجام می‌شود. در این راستا، پزشک عمومی به صورت رایگان به مناطق صعب‌العبور اعزام می‌شود. 
مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان تصریح کرد: درحال حاضر سه حوزه مدرسه، مسجد و تأمین سرویس‌های بهداشتی عشایر در دستور کار است. در این راستا ۱۶۰گروه جهادی به مناطق صعب‌العبور احمدفداله، سوسن، بخش حتی، ایذه، بهبهان و هویزه اعزام می‌شود و مأموریت این گروه‌های جهادی، کمک به ساخت سرویس‌های بهداشتی در مناطق صعب‌العبور است. همچنین در این گروه‌ها، گروه‌های دامپزشکی برای معاینه و واکسیناسیون دام‌ها نیز اعزام می‌شوند. 
موسوی گفت: روز پنجم هفته نیز «عشایر، زنان نقش‌آفرین» نامگذاری شده است که در این زمینه یادواره جهاد فاطمی و همایش حجاب برتر عشایر برگزار می‌شود. 
وی افزود: روز‌ششم با نام «عشایر، نشاط‌و امیدآفرینی» است که برگزاری مسابقات بومی-محلی و معرفی بازی‌های اصیل عشایری در دستور کار قرار دارد. به این منظور، بیش از ۱۷عنوان اجرا می‌شود. در روز هفتم که «عشایر و جهش‌تولید» نام دارد نیز به جنبه‌های اقتصادی عشایر می‌پردازیم. نظارت بر تولیدات دامی، کمک به توزیع علوفه دام درحال کوچ و تأمین صدتن علوفه رایگان و توزیع میان دامداران در این روز اجرا می‌شود. 
این مسئول با اشاره به برنامه عشایر برای ۱۵خرداد، تصریح کرد: ۲۸۰نفر از عشایر به عنوان میهمان خاص به مرقد امام (ره) می‌روند و ۱۲برنامه محوری عشایری در استان به عنوان مراسم سالگرد رحلت برگزار خواهد‌شد. 
موسوی گفت: عشایر، امروز همچون گذشته شامل دفاع‌مقدس، در سازندگی و فتنه‌های انقلاب، محکم پای انقلاب هستند. عشایر مانند سابق در تمامی امور انقلاب به‌ویژه در جهاد تبیین و حل منازعات عشایر، صلح و سازش پای کار انقلاب هستند. در ۴۵سال انقلاب عشایر آماده شهادت بوده و سرسپرده هستند.

برچسب ها: عشایر ، بسیج ، افتتاح
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار